Tid er den nye luksus


Pludselig er mine trendy cocktailvenner begyndt at sige nej til en drink torsdag aften. I stedet vælger de at gå til judo med lille Hugo. I begyndelsen lød det lidt mærkeligt i mine ører, at man i stedet for en drink på et hyggeligt sted valgte at gå til træning med sine børn. Men det handler helt klart om et nyt fænomen. Det er blevet vigtigt at vise, at man har tid. Pludselig begynder de trendy modemødre og modefædre at gå til aktiviteter sammen med deres børn i stedet for at hænge ud på fancy barer. Og de følger ikke bare Hugo til judo, til spejder eller hvad det nu måtte være. Det mest trendy, man kan gøre, er også at deltage i aktiviteterne sammen med sine børn, at man tager sig tid til det.

At give af sin dyrebare tid er blevet in. Bare det at vise at man har tid ud over sit job og Facebook er in. Det ses overalt. Derfor ser man 25-årige selv bage surbrød eller bytte strikkeopskrifter med hinanden. Til sommer er jeg sikker på, at de modebevidste unge vil stå i kø for at komme i skoven for selv at plukke svampe.

Tid til ture i skoven ... Det lyder som en selvfølge, men det er først nu, at det er blevet trendy med reference til tiden.

I dag hvor alt er tilgængeligt, og næsten alle og enhver kan købe den der dyre, fede jakke fra Italien, da er det tid, som bliver den nye luksus. For tid er jo netop det, vi ikke har. I dag er det ikke længere 'den som efterlader sig mest når han dør', som vinder, men den som har tid til selv at bage sit brød.

Stefan Nilsson - Trendgruppen